Consider că învățământul de informatică a fost este și va fi un învățământ foare bine definit pentru că a fost construit de oameni foarte inteligenți care nu au permis amatorilor să intervină cu nimic în stabilirea:
- disciplinelor din planurile de învățământ;
- succesiunii disciplinelor în planul de învîțământ;
- duratei de predare și seminarizare;
- conținutului fiecărei discipline;
- raportului dintreb teorie și practică;
- modalităților de aliniere la marile universități;
- ritmului de includere a noutăților;
- a categoriilor de profesii pregătite;
- rolului fiecărei discipline în formarea de specialiști;
- asigurarea concordantei dintre teorie și echipamente;
- ponderii proiectelor complexe în evaluare;
- examenelor care se dau în fașa computerului;
- ponderii studiului și lucrurlui individual.
În planurile de învățământ au fost în învățământul de informatică discipline precum:
Limbaje de programare
Sisteme de operare.
Sisteme de calcul.
Analiza și proiectarea sistemelor informaționale.
Programe aplicative.
Metode numerice.
mașini de calcul.
Tehnici de compilare.
Baze de date.
Circuite.
Calculatoare analogice.
Calculatoare numerice.
Limbaje formale.
Teleprelucrare.
Bazele programării calculatoarelor.
Algoritmi și scheme logice.
Tehnici de programare.
Programare automată.
Și în liceele de informatică se prezentau discipline cam de pe același tipic, existînd manuale de sisteme de calcul, de limbaje de programare, de baze de date și de tehnici de programare.
Și în liceele de informatică se prezentau discipline cam de pe același tipic, existînd manuale de sisteme de calcul, de limbaje de programare, de baze de date și de tehnici de programare.
Titlurile disciplinelor includeau cuvinte cheie care erau în vocabularul folosit de specialiștii din domeniu la acele momente, unele fiind chiar de avangardă căci erau cu un pas înaintea practicilor curente din domeniu.
Disciplinele din învățământul de informatică au fost dintotdeauna ancorate în economie, absolvenții de la liceele de informatică sau de la facultățile de calculatoare, de informatică teoretică sau informatică economică fiind direct integrabili la locurile de muncă după absolvire, fără ciclu de adaptare.
Disciplinele din învățământul de informatică au fost dintotdeauna ancorate în economie, absolvenții de la liceele de informatică sau de la facultățile de calculatoare, de informatică teoretică sau informatică economică fiind direct integrabili la locurile de muncă după absolvire, fără ciclu de adaptare.
(04 octombrie 2017)
No comments:
Post a Comment