În vremurile de demult, foarte multe dintre aplicațiile administrației locale erau preluat pentru informatizare în mod unitar de către Centrele Teritoriale de calcul.
Administrația a fost, este și va fi acea redută greu de cucerit pentru informaticieni pentru că funcționarii din administrație:
Administrația a fost, este și va fi acea redută greu de cucerit pentru informaticieni pentru că funcționarii din administrație:
- se cred zei pe pământ;
- disprețuiesc cetățeanul;
- nu au încredere în calculator;
- consideră informatica pericol mortal;
- nu dau socoteală la nimeni.
Soluțiile date problemelor de administrație sunt dintre cele mai deficitare și informatica în loc să ușureze viața cetățeanului i-o complică și i-o face mai greu de suportat. În administrația așa-zisă informatizată nici în anul 2017:
- nu se plăresc taxele online;
- nu se fac programări online;
- nu se trimit cereri online;
- nu se dau soluții online;
- un există management generalizat al documentelor;
- contractele nu sunt puse pe portal;
- transparența nu este realizată integral;
- cetățeanul este o anexă;
- funcționarii nu au aplicații specifice;
- bazele de date sunt parțiale;
- redundanța este necontrolată;
- aplicațiile nu funcționează 24/24 și 7/7;
- ghișeele informatizate sunt aberante;
- funcționarii îi disprețuiesc pe cetățeni;
- funcționarii doar se fac că utilizează computerele;
- punctele informative din oraș sunt nefuncționale.
Așa cum sunt gândite sistemele informatice din administrație, cu siguranță că peste 1.000 de ani se va vorbi de o abordare civilizată, fără cozi la ghișee, cu cetățeni care au conturi și-și rezolvă problemele online, fără a pierde timp fără rost și mai ales fără a fi umiliți tot fără rost și în dispreșul acelor funcționari. Nu vreau decât să dau un exemplu, legat de obținerea unei prelungiri a unei autorizații loc de parcare care a presupus:
- mers la o locație indicată eronat;
- intocmirea a două cereri;
- depunerea celor două cereri și a originalului vechii autorizații;
- lipsa unui bon de primire a documentelor;
- lipsa unei programări;
- revenirea de 4-5 ori că problema nu era soluționată;
- soluționarea eronată a problemei;
- funcționarul a rămas pe poziție;
- există dovadă cu documente.
Atât timp cât problema informatizării nu este pornită de la a pune cetățeanul în mijlocul fenomenului ca element care subordonează totul, căruia i se subordonează totul, evident soluțiile vor fi de doi bani, iar funcționarii le vor râde-n nas cetățenilor, pentru că acești funcționari sunt apărați de sistemul birocratic pe care ei înșiși l-au creat transformându-se într-o castă de nepătruns, căci sistemul știe să facă tot posibilul ca diferența dintre cerere și ofertă să fie enormă în mod artificial și nedrept, cocretizată prin cozi interminabile, așteptări și drumuri inutile. Jurnalele Tv au o cazuitică bogată.
Informatizarea administrației pe bune ar însemna sfârșitul birocrației endemice, lucru nedorit de cei ce lucrează acolo, căci ar însemna să muncească în respect față de cetățean, iar cetățeanul să nu mai stea la cozi interminabile și să fie trimis de colo-colo din lipsă de informație. Unii din răutate nu spun ce tip de dosar trebuie, doar pentru a omul să mai facă un drum. Alții nu spun ce act trebuie adus ca omul să mai facă un drum. Totul pentru că ei disprețuiesc exact pe cei de la care mănâncă pâine albă.
Informatizarea administrației pe bune ar însemna sfârșitul birocrației endemice, lucru nedorit de cei ce lucrează acolo, căci ar însemna să muncească în respect față de cetățean, iar cetățeanul să nu mai stea la cozi interminabile și să fie trimis de colo-colo din lipsă de informație. Unii din răutate nu spun ce tip de dosar trebuie, doar pentru a omul să mai facă un drum. Alții nu spun ce act trebuie adus ca omul să mai facă un drum. Totul pentru că ei disprețuiesc exact pe cei de la care mănâncă pâine albă.
(17 octombrie 2017)
No comments:
Post a Comment