Domnule profesor doctor
Virgil CHICHERNEA, vă rog să acceptați mulțumirile mele pentru că ați fost de
acord să purtăm acest dialog.
Întrebările mele vor avea
acronimul II de la Ion IVAN, iar răspunsurile dumneavostră vor avea acronimul
CV de la CHICHERNEA Virgil.
II: Domnule profesor Virgil CHICHERNEA de când lucrați în
informatică?
CV: În
anul 1964 am absolvit Facultatea de Matematică Mecanică , secția Masini de
calcul a Universității Babeș - Bolyai din Cluj și am fost repartizat, împreună cu colegii și prietenii mei din
studenție Csaba Fabian, Candid Lupșa și Mircea Trifu la Combinatul Siderurgic
Hunedoara (CSH), unde abia sosise
calculatorul ELLIOT 803, primul calculator adus din import în România.
Impreună cu ing. Iulian Satran, fizicienii Gheorghe Weiss și Constantin Chirică
și cu o asistență tehnică sumară ( de 2 zile) din partea unui specialist din Anglia, am reușit
să punem în funcțiune acest echipament, să ne familiarizăm cu operatiile de intrare–ieșire pe bandă de hârtie
perforată ( role mari de hârtie aduse din Finlanda) și să incercăm să realizăm
primele programe scrise în ALGOL. Capacitatea de calcul disponibilă pe ELLIOT 803, era cu mult superioară
calculatoarelor românești CIFA, MECIPT și DACCIC, singurele existente la acea
etapa in România, lucru care ne motiva din plin.
CV: Vestea că a fost pus în funcțiune
calculatorul ELLIOT 803 la CSH, și că acest calculator are o putere de calcul
mult suprioară celor existente și poate rula zile intregi fără riscul de a avea
întreruperi tehnice, s-a raspandit cu repeziciune în toate Institutele de
Cercetare si Proiectare și în toate facultățile de profil din București și din țara.După o scurtă perioadă de acomodare, am început
să ne aducem contribuția la realizarea primelor produse software specifice
pentru ELLIOT 803. Pentru inceput, specialistii veniți din București încercau translatarea
programelor care rulau pe CIFA, dar fara prea mult suces pe acest nou
echipament. In curand prezența unui mare număr de ingineri din Bucuresti de la
ISPE, ICPE, IPROMET, Academia Tehnica Militara, Cadastru etc. era ceva obișnuit.
Zile și nopți împreună cu ei scriam,
testam și rulam programe destinate rezolvării modelelor matematice complexe,
modele solicitate de realizarea marilor proiecte de interes national cum erau proiectele:
Barajul de la Cheile Bicazului și a barajului de la Arges, Barajul hidrocentralei
de la Porțile de Fier, Podul de la Cernavodă, Construcții civile și industriale,
Harta topografică a țării, etc. Pentru a focaliza discuția pe problematica
concretă cu care ne confruntam atunci, exemplific: rezolvarea sistemelor
algebrice liniare de mari dimensiuni (4000 de ecuații cu 4000 de necunoscute),
sisteme de ecuații diferențiale de mari dimensiuni, modele matematice de
optimizare a tăierii țaglelor la foarfeca rotativă de la Bloomig – CSH,
prelucrarea statistică a datelor obtinute de la furnale si oțelărie din CSH și
altele. In scurt timp au apărut și primele poante de profil de genul: “sunt
unii la CSH care cu cheile Bicazului încearca sa deschida Porțile de fier”,
etc. și în acest context am devenit cunoscuți și am început să primim oferte de
munca la instituții și institute de cercetare - proiectare din București.
CV: Pentru
mine, trecerea la era cartelei perforate a început în iulie 1966, dată la care
am venit, prin demisie, la Centrul de Calcul
al Directei Centrale de Statistică din București. In acea perioadă erau în pregătire
lucrările de realizare a primului recensămant din România și al doilea din
Europa, realizat pe cartele perforate, cu ajutorul tehnicii de calcul. Eu aveam
impresia ca sunt un fel de choir în țara orbilor, căci eram poate singurul din
echipă, care mai aveam o oarecare experiență în proiectarea, realizarea,
testarea și rularea programelor pe calculatorul
ICL 1900 recent importat pentru acest scop din Anglia. După o specializare, împreună
cu un grup de colegi din echipa de la DCS,
facută in Anglia la firma ICL (în Manchester si Londra și la Centrul de
Calcul din Berlinul de Vest - unde era în functiune un astfel de echipament
foarte performat pentru acea etapa), a început lupta cu proiectarea și
realizarea software-lui pe cartele perforate, soft destinat Recensamantului
Populatie, Cladirilor, Locuințelor si Gospoadariilor din România. Pentru a avea o imagine asupra volumului de
cartele perforate este suficient să amintim ca la acea dată populația țării era
de cca 20 milioane de locuitori. Vă dati seama de numarul uriaș de cartele
perforate, de muncă fizică de transpunere a formularelor tipizate de date
folosite de recenzori pe cartele perforate și de munca depusă de echipa de
proiectare, realizare, testare si executie a produselor software, echipă
condusa de Dl Director dr. ing Nicolae Costake și de șefii de serviciu Ion
Filloti și Radu Zamfirescu, precum și a echipei care asigura mentenanta echipamentelor
condusă de Adrian Davidovici.
CV: In anul 1969, am plecat la Centrul de
Perfectionare a Cadrelor - CEPECA, unde la CPADC sub conducerea Prof.
univ, dr. Paul Constantinescu a luat ființă primul centru de pregătire a
personalului din informatica din Romania, prin cursuri de formare, perfecționare
și specializare adresate personalului din unitătile industriale și administrative
în care urmau sa se infințeze Centre ce Calcul, Oficii și stații de calcul. La
acea etapa, la CEPECA era în funcțiune un calculator IBM 360. Am predat, în
cadrul acestor cursuri, atat la sediul CEPECA cat si la cursurile organizate in
teritoriu (aproape în toate judetele tarii), “Limbajul de programare COBOL”, “Proiectare –
programare software “ (scheme logice de sistem și scheme logice de program,
etc.), am organizat cursuri de șefi ateliere de analiza – proiectare –
programare și cursuri de directori de centre de calcul, precum și participarea obligatorie la
proiectele de realizare de soft, la mai multe întreprinderi din București și
din tara (Uzinele 23 Aug, FAUR, Republica, Fibre Sintetice Savinesti, UNIO Satu
Mare, Uzinele Mecanice Bacau, etc.).
In acea perioadă eram inscris la doctorat,
fără scoatere din productie, la Facultatea de Matematică Mecanică a
Universitatii București, avand ca indrumator științific pe Dl Prof.univ. dr.
Paul Constantinescu, și la mai multe examene
pe Prof. univ. Grigore Moisil, Nicolae Teodorescu, Constatntin Popovici,
Ion Vaduva etc. Ca fapt divers, îmi amintesc ca în timpul unui examen a apărut în
discuție traducerea mai puțin inspirată a termenului “run ” în prelucrarea
datelor, care era tradus și folosit prin
“ alergarea programelor”, iar atunci s-a
stabilit actualul termen de “rulare a programelor”. Tot în acea perioadă a fost
dat în folosință și la CEPECA un calculator FELIX C-256, iar utilizarea acestui
calculator de către echipa de la CEPECA
nu a mai reprezentat nici o problemă (știam
să lucrăm cu cartele perforate, benzi si
discuri magnetice, imprimante rapide etc.) și îmi aduc aminte că în acea perioadă mi-am decoperit marea pasiune legată de
memorarea și regasirea în timp util a datelor de foarte mari dimensiuni, și în
curand termenul de “arhivă de date”, folosit la DCS,
a primit numele de “ Baze de date”, concept promovat apoi și de mine prin multe
articole publicate și prin elaborarea tezei de doctorat intitulată:
“Tehnici eficiente de structurare a datelor în baze de date”.
In acea etapă de
dezvoltare a informaticii in România, la Fabrica de calculatoare Pipera au fost
fabricate primele minicalculatoare INDEPENDENT 100 si PDP 11, iar CEPECA a primit
un astfel de calculator, primul
calculator fără
cartele
perforate din țară. La scurt timp am început
cu totii să promovăm
noile echipamente prin cursuri de formare programatori pentru personalul din
tară și
apoi cateva serii de cursanti din China, unde România a început sa exporte
aceste tipuri de echipamante. Tot in acea perioada a fost lansat si proiectul “Sistem
de Instruire Asistat de Calculator: SIAC-FIAC”, proiect prin care materialul
didactic utilizat la cursurile aferente acestui calculator să
fie pe suport magnetic. Materialele digitale organizate sub forma unui manual
de instruire programată, adică
fiecare lecție era insoțită de exerciții
recapitulative si studii de caz. Produsul software SIAC permitea trecerea la lecția
urmatoare numai dacă rezolvarea acestor exerciții
era corectă, altfel te intorcea la textul lecției
curente. In finalul cursului, podusul SIAC-FIAC avea și un set de exercitii
destinate evaluarii însușirii cunostintelor de catre cursanți. Am fost sef de proiect cunoscut sub numele FIAC_SIAC,
și pot să
afirm ca a fost primul proiect de e-Learning din România. Produsul FIAC_SIAC
s-a bucurat de un real succes si a fost promovat peste tot unde se exportau
aceste echipamente. Cu aceasta ocazie am acordat asistența tehica și am fost în
China și Cehoslovacia, țări in care era exportat acest minicalculator romanesc.
La CEPECA veneau aproape frecvent specialisti
de la ILO – Geneva, iar prin intermediul lor am aflat de existenta PC-urilor.
In curând și CEPECA a achizitionat trei PC-uri și am inceput sa lucrăm
pe acete noi echipamente. Trecerea de la cartele aperforate la PC a fost mult
usurată
pentru mine, prin faptul ca am apelat mereu la “invarianți” și anume cum pot
exprima pe noile echipamente, vechile operatii de I-O, operatori aritmetici și
logici, memorare-regasire date pe suport magnetic, organizarea si managementul
volumelor mari de date, operații cu care eram obișnuit de pe echipamentele
anterioare.
CV: Participarea
la proiectele de realizare pachete software la mai multe întreprinderi (Republica,
Fibre Sintetice Savinesti, UNIO Satu Mare, Uzinele Mecanice Bacau, etc.) si în
diverse domenii a reprezentat o buna ocazie de acumulare de experiență. Printre primele exemplare din FELIX C_256 au
fost date in folosinta si la CEPECA, iar utilizarea acestui calculator de
echipa noastră nu a reprezentat nici o problemă (stiam sa lucrăm cu cartele perforate,
benzi și discuri magnetice, imprimante rapide etc.).
II: Care a fost contactul
dumneavoastră cu învățământul de informatică?
CV: Prin transferul din anul 1990 , de la
CEPECA la Ministerul Invatamantului si Stiintei, Direcția de Informatizare a
Invațămntului din România, am căutat să contribui la perfecțonarea activităților
administrative din minister si din toate unitătile de invatămant din tara, pe
toate palierele (invatămant primar, gimnazial, liceala, universitar si post universitar),
prin realizarea primei baze de date a
cadrelor didactice din fiecare unitate de învațămant, să înființăm centre și
oficii de calcul la toate unitătile de învatămant superior si la toate
inspectoratele scolare județene din țară.
O problemă majoră, deosebit de dificilă
pentru acea etapă, a fost trecerea de la cartele perforate la PC-uri, pentru întregul
sistem universitar din Romania. Acest pas semnificativ, pe drumul parcurs de
dezvoltarea domeniului IT&C din tara, a fost realizat prin proiectul “INFO
STUDENT 91”. Prin acest proiect toate instituțiile de invățămant uperior au
fost dotate cu laboratoare de informatica, un laborator avea 15 PC-uri legate în
retea, numarul de laboratoare aferent unei universități era proportional cu profilul
si cu numarul de studenți pe facultăți.
Concomitent, au fost organizate cursuri de formare -specializare a
cadrelor didactice, care să folosească în procesul de instruire noile
echipamante, precum si o actiune foarte importantă cu privire la actualizarea
obligatorie a curiculei de profil. Toate aceste lucrări au putut fi realizate prin
acest proiect în decurs de un an, astfel încat în anul universitar următor
activitatea s-a desfasurat pe noile echipamente din laboratoarele dotate cu retele
de PC-uri.
CV: In anul 1971 am fost solicitat, angajat
fiind la CEPECA, să țin un curs de limbaje de programare la Institutul Politehic
Bucuresti , iar în 1973 am dat un concurs si am obtinut titlul de sef lucrări
la Catedra de calculatoare a Faculatății de Automatica si Calcualtoarea din IPB,.
Transferul nu a fost posibil, deorece conducerea CEPECA s-a opus vehement și cu
toate că aveam numirea in mană, a trebuit să renunț.
Dupa 1990 am sustin cursuri de “Limbaje de
programare” si “ Proiecate sisteme informatice” la ASE si la Politehnica
Bucuresti., în regim plata cu ora. In anul 1996 am obținut titlul de
Conferentiar univ., iar în intervalul 1996-1998 am fost sef catedră de informatică
la Universitatea Romana de Stiinte si Arte “ Gheorghe Cristea”, .unde am predat
cursurile de “ Birotica”, “ Limbaje de programare”, “ Proiectare sisteme
informatice” s.a.. In anul 1999 am
primit tilul de Prof.univ. dr. la Universitatea
Româno- Americana, Facultatea de Informatică. Managerială, unde eram decan.
II: Când ați venit la
Universitatea Româno-Americană - URA?
CV: In
toamna anului 1998, în urma unei intalniri cu bunul meu prieten Prof.univ.dr.
Toma Georgescu, care era decan la Universitatea Romano-Americana-URA, am hotărat să
mă transfer la Universitatea Romano-Americană. Incă de la prima intalnire cu
Rectorul institutiei, regretatul si distinsul Prof.univ. dr. Ion Smedescu, mi-a
propus funcția de decan al Facultatii de Informatica Manageriala-FIM. Pe moment, am
solicitat un timp de gandire si după doua zile, in urma unei discutii telefonice, am devenit decanul FIM , funcție
pe care am detinut-o din 1998 pană în 2008
Facultatea era încă la inceput, avea in total un număr de 281 studenti
in cinci ani de studii, nu avea sef catedră si nici prodecan. După o perioadă
de singuratate de cca 6 ani, din care 4 ani de singuratate absolută în activitea
de administrare a facultății, crescand semnificativ numarul de studenti din
facultate, ca urmare a racordării Planului de invatamant la cerintele pietii (prin
introducerea de noi discipline de tip “web site solution”, inspirate din
Curicula universitatilor americane de profil), s-a înfiintat catedra de
Informatică, Statistică si Matematică, și functia de prodecan. Treptat numărul
de studenti ai facultătii a crescut de la 281 studenti în 1998 la 1623 in 2008,
la programul de licență și un număr de cca
180 studenti la programele de masterat “Informatică
Economică” si “Sisteme Informatice Manageriale”. Mentionez că în 2008 erau
atestate de către ARACIS atat programul de licență cat și cele doua programe de
masterat.
II: La ce discipline ați
lucrat?
CV: La
FIM din URA am predat cursurile :” Birotică si tehnică de calcul”, “ Bazele informaticii”, “ Sisteme
Informatice in Economie”, “ Proiectare Sisteme Informatice”, “ Baze de date –
FOXPRO”, ” Baze de date ACCESS” la cursurile de licenta, iar “ Proiectare
Sisteme Informatice -Orientata pe obiecte”, “ Baze de date – Oracle”, “ Sisteme
suport de decizie”, “Modelarea si simularea Proceselor Economice”, s.a. la
programele de masterat din cadrul Universitătii Romano-Americane.
II: Care au fost decanii
care au coordonat informatica la URA?
CV: Primul
decan al FIM din URA a fost Prof.univ. dr. Moise Altar, care a fost decan în
perioada 1991-1998. Din 1998 pana în 2008 decan a fost Prof. univ. dr. Virgil Chichernea
, apoi in perioada 2008 -20016 , a urmat ca decan Prof. univ. dr. Cornelia Botezatu, iar
din 2016 este decan Prof. univ. dr. Gheorghe Carutașu.
II: Care au fost șefii de
catedră care s-au ocupat de informatică la URA?
CV: In
perioada 2004 – 20012 a fost sef de catedra Conf. dr. Gabriela Stroe, iar din
2012 pană în prezent Directorul Departamantului de Informatică, Statistică si Matematică
este Conf. univ. dr. Cristina Coculescu. Sefii de catedră impreună cu
prodecanul și cadrele didactice au avut o contributie importanta la acreditarea
și dezvoltarea programului de licență și a programelor de masterat ale facultații.
II: Și eu am avut ore la
masterat la URA și știu ca studenții dumneavoastră sunt buni. Cum sunt studenții din ciclul de licență?
CV: Studenții
din ciclul de liență ai facultății nostre au fost în permaneță conectati la
cerintele lumii reale, prin organizarea unor conferințe periodice cu specialisti
din productie, prin practica efectuată în unităti de profil, prin participarea
la programele europene și internațonale ERASMUS, Work and Travel, burse la JMU
etc. Deviza facultătii noastre este: ”O facultate mereu in pas cu cerintele reale ale societătii” și fiecare student al
nostru a retinut ca la terminarea studiilor de licenta trebuie sa aibă un
raspuns foarte clar la cele două intrebări: Ce știi sa faci? și “Cat
de bine știi sa faci?
II: Care este nivelul de
dotare al laboratoarelor de informatică de la URA?
CV: In perioada de inceput erau dificultatile
inerente legate de dotarea cu tehnică de calcul a laboratorelor de informatică și
cu retroproiectoare a salilor de curs , de seminar si laborator. Prin adoptarea
de către senatul universitătii a “Programului de retehnologizare” , program
inspirat din practica universitaților americane, prin care fiecare student
contribuie anual cu 5 euro , bani gestionati pe un cont special pentru dotare cu tehnica de calcul a
laboratoarelor, cu tehnologii WI _FI in intreg campus si cu retroproiectoare de
ultima generatie a spațiilor de invatamant , s-a reusit un lucru cu totul
deosebit. Amintesc ca la acreditarea
ARACIS, membri comisiei au fost foarte impresionati de dotarea existentă și de
avantajele acestui proiect in vederea mentenantei și actualizării periodice a echipamentelor
din universitate. Desigur că la inceputul programului au existat reactii de
genul “noi de ce sa plătim”, urmate apoi, în scurt timp de “noi cand plătim cei
5 euro, pentru a avea in permenentă acces la versiunile noi de echipamente”.Mentionez deasemena, că primul programul
“Microsoft Innovation Center” din tară, a fost inaugurat la Universitatea Româno-Americană
în anul 2007.
Finalitati urmarite de Microsoft Inovation Center sunt:
- să ofere o programă tehnologică la nivel mondial, prin proiectarea, realizarea și implementarea unei platforme e-Campus,
- să creeze legături între invătarea academică si abilitatile profesionale din lumea reală,
- să pună în legatura studentii și personalul didactic cu cele mai recente versiuni software ale firmei Microsoft;
- să furnizeze licente si documentatii, pentru scopuri strict didactice, pentru ultimele versiuni ale produselor software utilizate în procesul de învătămant.
CV: De-a lungul carierei mele am am
organizat si am participat la un mare numar de sesiuni științifice de comunicări,
am publicat un număr de 30 cursuri
universitare, culegeri de probleme și studii de caz, precum și peste 100 de
articole publicate in reviste din țară si strainătate
Majoritatea disciplinelor din Planul de
invatămant sunt acoperite cu materiale didactie (cursuri, culegere de probleme,
studii de caz) atat sub formă printată cat si sub formă digitală disponibile pe
site-ul universitătii. Site-ul are o sectiune separată pentru gestionarea
materialelor didactice sub formă digitală, sectiune la care au acces studenții de
la licența si masterat, identificati prin cont și parola. Site-ul oferă, deasemenea,
mari facilităti pentru activitătile
administrative de la nivelul universitătii cum ar fi informații privind orarul
pe ani, grupe, nivele de studii licența si masterat , calendarul cursurilor susținute de profesori americani si
materialele aferente, calendar examene, activități extracuriculare etc (vezi: www.rau.ro). Un merit
cu totul deosebit în realizarea si intreținerea acestui site il are Conf univ.
dr. Alexandru Tăbuscă, Directorul departamentului de IT&C, un coleg
deosebit și un excelent profesionist, precum
si distinsul Rector Prof. univ. dr. Ovidiu Folcuț.
II: Dintre absolvenți
aveți acum colaboratori. Detaliați vă rog.
CV: Mare
parte din absolvenții facultății noastre au reusit o cariera de success in
domeniul IT&C, atat in țară cat si străinatate, si desigur și în domeniul
academic. In prezent o mare parte din actualul personal didactic au făcut
studiile de licență si masterat la URA, urmate apoi de programe de doctorat la
diferite Universitati din țara. In acest sens as mentiona pe: Conf. univ.dr. Alexandru
Tăbuscă, Conf. univ. dr Alexandru Parjan, Lect.univ.dr. Ionel Iacob,
Lect.univ.dr Gabriel Garais, Lect.univ.dr Ana Maria Iordache, Lect.univ.dr
Cludiu Barcă și alții.
II: Cu unul dintre
tinerii de la URA am colaborat excelent într-un stagiu de doctorat. Cum este el
acum?
CV: Dl. Lect.univ. dr
Gabriel Garais , care a urmat cursurile de doctorat la ASE, avand ca îndrumător
știintific pe Dl. Prof. univ. dr Ion Ivan, își desfașoara activitate didactica la FIM si este
prodecan al facultătii. Este un om de bază al institutiei noastre , atent,
prompt, disponibil și amabil cu studentii, cadrele didactice si personalul
adminstrativ, contribuind din plin la bunul mers al activitătilor didactice, de
cercetare și administrative din URA.
II: Sunteți fondatorul
unei reviste. Care este parcursul acesteia?
CV: In cadrul cursurilor
de masterat IE si SIM, acolo unde am avut o foarte buna colaborare cu D-voastră,
in calitate de cadru didactic asociat, am initiat în anul 2005 revista ISOM,
care apoi la sugestia si cu contribuția efectivă a D-voastra a devenit in anul
2007 JOURNAL INFORMATION SYSTEM AND OPERATION MANAGEMENT (JISOM) (http: //JISOM.RAU.RO), revistă cotată B+
de catre CNCSI si indexata in mai multe baze de date internationale. Aceasta
revista bi-anuala, care la inceput se învartea într-un cerc vicios de genul “autorii
nu publică pentru că revista nu este cotată si nu este cotată că nu are
articole de prestigiu”. La scurt timp a inceput sa fie cautată de multi autori
din diverse universităti din țara si din strainătate, in special din universitați
americane. In prezent revista JISOM a
ajuns la editia JISOM 12.2 si cu ajutorul membrilor colegiului de redactie și cu
sprijinul direct al D-lui Rector Prof.univ.dr. Ovidiu Folcuț, a devenit
cunoscută in țară și strainătate, prin articlolele de marca, publicate de
autori din mediul academic si din cercetare (vezi http:// JISOM.RAU.RO) .
II: Ați coordonat lucrări
de licență, lucrări de disertație și proiecte de cercetare. Vă rog să detaliați.
CV: Am
coordonat si am facut parte din mai multe comisii de licență, masterat si
doctorat atat la URA cat si Facultatile de profil de la ASE, UBB Cluj si UPB.
Mi-a facut mare placere sa remarc cresterea calitativă si aportul de noi
cunostinte aduse de autorii acestor lucrări, un semnal optimist pentru domeniul
erei digitale din România, domeniu ce
se află pe un trend ascendant, afirmatie sustinută și de faptul ca absolvenții
facultăților de profil sunt foarte apreciati și cautati atat în țară cat si în
strainatate (SUA, Anglia, Germania, Franta, Suedia, etc),
II: URA are legături cu
mari universități. Care sunt acestea în contextul informaticii?
CV: Inca
de la infiintarea Universitatii Romano-Americane de către Prof. univ. dr. Ion
Smedescu, un mare om și profesor, universitatea a căutat să promoveze valorile
invatămantului academic american în invațămantul superior romanesc. In acest
scop au fost invitati, aproape permament, un mare numar de cadre didactice din
universitătile americane care sa tina cursuri la programele de licentă și masterat
din universitatea noastră și mai multe cadre didactice de la noi au fost
visiting professor la mai multe universităti americane ,etc. De asemenea
trebuie remarcate bursele de studii, proiectele de cercetare, școlile de vara etc., organizate
in colaborare cu o serie de universităti
de prestigiu din SUA, din care as mentiona James Madison University, De Sale
University, Geoge Washington University, și lista poate continua.
II: Vine momentul ca
generațiile cu experiență să facă loc tinerilor. Școala de informatică de la URA rămâne pe mâini bune? Cine sunt
continuatorii?
CV: Timpul
trece pentru toată lumea si a venit vremea ca generațiile tinere să preia
stafeta. Pot afirma ca Scoala Informatica de la URA este pe mâni bune si aduc
ca argument valoarea comunității academice a facultătii, dovedită atat prin
activitatea didactică de formare de noi
geneartii, prin proiectele de cercetare de nivel national, european și international cat și prin organizarea de
manifestări stiințifice de prestigiu (vezi e-Society). Actuala echipa de conducere a universității si a facultății, formată din Dl Rector Prof. univ. dr. Ovidiu Folcuț, Dl Decan Prof. univ.dr. George Carutasu, Prodecan Lect. dr. Gabriel Garais, Director de Departament Conf.univ. dr. Cristina Coculescu, Director de Departament IT&C Conf. univ. dr Alexandru Tăbușca, secretar stiintific Conf. dr. Daniel Crisan, impreună cu cadrele didactice, asigură dezvoltarea pe un trend ascendeant a scolii de informatica din universitate. Dovada ca în anul 1998, cand am venit la URA , FIM avea cel mai mic număr de studenți din Universitate, iar acum are cel mai mare numar de studenți din URA. inmatriculati în acest an universitar.
*
* *
Domnule profesor Virgil CHICHERNEA, vă mulțumesc pentru tot ceea ce mi-ați spus și sunt sigur că generațiile de azi au aflat lucruri deosebit de interesante, căci istoria informaticii rămânești s-a scris zi de zi, cu eforturi foarte mari și cu consum de energie intelectuală pe măsură.
No comments:
Post a Comment