Stabilirea problemei de rezolvat are la bază cerințe ierarhizate ale beneficiarului. El are o infinitate de probleme. Din multitudinea de probleme cu care se confruntă vreo câteva sunt importante, dar dintre acestea una singură este cea mai importantă și aceasta trebuie să-și găsească rezolvare prin scrierea unui program, deci prin parcurgerea tuturor etapelor ciclului de dezvoltare software. Cel care vine să stabilească problema de rezolvat la el în companie folosind computerul trebuie:
- să aibă un pic de cultură în domeniu;
- să cunoască cerințele reale ale companiei;
- să știe exact de banii de care dispune;
- să cunoacă timpul în care vrea soluția;
- să aleagă bine pe dezvoltator;
- să aibă persoana de contact de la el;
- să verifice că toată lumea a înțeles;
- să fie convins că acesta este drumul.
Cel ce stabilește ce problemă se va rezolva cu computerul trebuie să aibă o imagine a dimensiunii ăntregului efort și să reacționeze proporțional cu ce se întâmplă în derularea contractului. Este de așteptat ca el, în calitate de client și beneficiar să aibă specialiștii care știu să descrie problema de rezolvat cu toate detaliile ei și să aibă capacitatea de se așeza la computer și să contribuie la introducerea de date, la lansarea programului și la utilizarea rezultatelor în fundamentarea de decizii și în derularea de activități curente.
Există mai multe tipuri de probleme și anume:
- probleme punctuale prin care se obține un indicator, un tabel cu totaluri, o listă de elemente;
- probleme mai precizate precum cele de optimizare, de analiză factorială, de analiză dispersională;
- probleme ceva mai complexe precum gestiunea de stocuri, de personal, de mijloace fixe;
- probleme complexe precum programarea, lansarea și urmărirea producției;
- probleme foarte complexe așa cum sunt sistemele informatice ale organizației.
Stabilirea problemei este diferită de definirea problemei. Stabilirea problemei are menirea de a crea cadrul de lucru, iar definirea problemei are menirea de a da toate detaliile pentru realizarea specificațiilor și a programelor. Stabilirea problemei precede definirea problemei. Stabilirea problemei este realizată la vârful companiei, iar definirea problemei este realizată pe palierul de mijloc de către specialiștii de acolo și uneori intervin șo cei de pe palierul de execuție.
(06 decembrie 2017)
No comments:
Post a Comment