Principalele probleme care se predau la disciplina de birotică profesională se referă la:
- concepte de bază în informatica economică, societate informaţională, societate bazată pe cunoştinţe, date, informaţii, cunoştinţe, sistem informaţional, sistem informatii, tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor , elemente componente, principii, avantaje şi oportunităţi;
- hardware-ul sistemelor de calcul, arhitectura generală a unui sistem de calcul, clasificarea sistemelor de calcul,particularităţi ale microcalculatoarelor, componente interne şi echipamente periferice;
- reţele de calculatoare: conceptul de reţea definire, clasificare, topologii, arhitectură, securitate, reţeaua globală Internet definire şi evoluţie, modaltăţi de conectare, tipuri de servicii;
- software pentru sistemele de calcul, tipuri de aplicaţii şi domenii de utilizare, pachete integrate de aplicaţii. Avantaje şi dezavantaje., programe utilitare, limbaje de programare şi evoluţia lor;
- sisteme de operare, generalităţi privind sistemele de operare (definiţie, funcţiuni, componente, clasificări), particularităţile sistemului de operare Windows (evoluţie, elemente de, prelegere interactivă cu suport electronic prezentare PowerPoint;
- utilizarea facilităţilor de procesare a textelor în MS Word, domeniul procesării textelor - abordare conceptuală, implementarea tehnicilor principale în realizarea documentelor utilizând programul MS WORDunde se discută despre operaţii de bază în editarea documentelor, moduri de vizualizare, salvare şi regăsire, tipărire, mutare şi copiere, formatare, crearea listelor, tabelelor şi coloanelor stil ziar, inserarea de obiecte create cu alte aplicaţii;
- prezentarea facilităţilor de calcul tabelar în MS Excel spreadsheet-urile – abordare conceptuală, implemenarea tehnicilor programului MS EXCEL în realizarea aplicaţiilor economice în mediul de lucru MS Excel, principalele operaţii în cadrul, celulelor, operaţii de bază cu foile de calcul şi mapele de lucru, calcule cu ajutorul formulelor şi funcţiilor, reprezentări grafice, instrumente de analiză şi sinteză a datelor, liste/baze de date interne în MS Excel;
- implementarea tehnicilor MS PowerPoint în realizarea de prezentări, principale operaţii în realizarea unei prezentări, adăugarea graficii, sunetelor şi animaţiei, expunerea unei prezentări.
S-au scris cărți fie de birotică profesională, fie de informatică economică, toate referindu-se la utilizarea primară a unor resurse de asemenea primare ale calculatoarelor din ziua de azi pentru a soluționa probleme de zi cu zi într-o manieră inteligentă.
(18 octombrie 2017)
No comments:
Post a Comment