Dacă la tabletele de azi problema includerii lor într-un muzeu virtual nu mai este de nicio dificultate, în cazul mașinilor de calcul mecanice lucrurile stau altfel. Într-o primă variantă se vor folosi:
- fotografii;
- scheme de funcționare;
- scheme ale mecanismelor;
- filme cu utilizarea.
După ce s-a obținut un material coerent este rezonabil să se treacă la realizarea unui film de animație
care să porneacă de la o secvență cu o mașină de calcul mecanică reală, după care prin stilizare și schematizare să de intre în animație, cu prezentarea acelor elemente simplificate care dau explicațiile modului în care_ se tastează;
- cum tastele acționează roți dințate;
- cum se fixează numărul;
- mișcarea mateneti axului mașinii;
- adunarea;
- efectuarea transferurilor de la unități spre zeci;
- animația va evidenția principiul roții Odner;
- se va reveni la schema generală;
- se vor fixa niște numere;
- se vor face adunări;
- se va evidenția modul de funcționare din interior.
Duăî ce lucrurile sunt clare, tot cu film dar de această dată pe o mașină reală, se vor face câteva operații și se va evidenția zgomotul și efortul de introducere și de mișcare a manivelei. Ar fi rezonabil să existe mașina operațională într-un muzeu al tehnicii de calcul și cine vrea să experimenteze, s-o facă fără probleme.
(18 octombrie 2017)
No comments:
Post a Comment