Wednesday, November 29, 2017

Descrierea problemei

Descrierea problemei nu este o treabă ușoară așa cum cred foarte mulți diletanți. O problemă este:

  • definită, adică descrisă complet, ceea ce înseamnă că atunci când se trece la etapele următoare există toate elementele necesare și nu mai este nevoie să se mearbă la beneficiar pentru a obține noi detalii, pentru a corela anumite elemente sau pentru a verifica dacă au fost înțelese corect unele aspecte; cei care au mers la beneficiar știu meserie și au avut arta de a pune întrebările care le-au permis înțelegerea și corelarea tuturor aspectelor încât sunt precizate în detaliu și corect toate aspectele legate de datele inițiale, de prelucrări și de rezultatele finale;
  • subdefinită, ceea ce înseamnă că nu sunt toate elementele necesare pornirii activităților din celelalte etape; de regulă, atunci când problema este subdefinită lipsesc date de intrare, structurile indicatorilor nu conțin toate variabilele, lipsesc detalii din prezentarea rezultatelor; de regulă beneficiarii și specialiștii de acolo sunt prea familiarizați cu problemele și au impresia că tot ceea ce știu ei trebuie să știe toată lumea, ceea ce nu este real; cei care vin de la dezvoltatorul de software trebuie să știe să coreleze ceea ce află în așa fel încât să nu aibă pete albe în notițele lor și lucruri care nu se leagă; în caz contrar, ei trebuie să revină la beneficiar pentru a face completări și chiar corecții dacă ei nu au înțeles bine; să se ajungă într-un număr minim de iterații ca problema să fie complet definită;
  • supradefinită, în cazul în care specialiștii se repetă sau spun lucruri echivalente sau lucruri redundante; uneori se întâmplă ca unele aspecte să se bată cap în cap și să apară elemente contradictorii, elemente dublate sau unele aspecte definite care nu sunt utilizate mai departe; în toate cazurile este nevoie de a peria toate acele lucruri în plus și să se ajungă într-un număr minim de iterații ca problema să fie complet definită.
Calitatea definirii crește pe măsură ce se capătă experiență și mai ales pe măsură ce această etapă primește importanța cuvenită. Este dramatic dacă problema este greșit definită și se identifică greșelile undeva în faza de testare a produsului, pentru că trebuie reluată munca de redefinire a soluției de recuperare a ceea ce este de recuperat din textele sursă, iar ceea ce trebuie refăcut se reia de la zero, iar testarea se va face ca și cum nu s-ar fi făcut nimic până atunci. este exact situația pe care o întâlnește croitorul acre a tăiat după tipare greșite și caută să remedieze costumul care este deja însăilat, vâzând la o primă probă că atârnă lălâu pe client.




(29 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment