Thursday, November 23, 2017

Evidența de personal

Evidența de personal este în anul 2017 cu totul altceva decât în anii '70 sau '80 sau chiar '90. Acum există aplicații extrem de elaborate, care inclusiv oderă  liste negre ale salariaților, care au efecte cu mult mai grele decât listele rău-platnicilor scoase de bănci sau de ANAF, centarlizate și puse la vedere online după o căutare absolut banală.
Aplicațiile de evidență de personal au devenit operaționale după apariția și implementarea SGBD-urilor fără prea multe restricții și cu multe facilități de:
- populare distribuită;
- accesare date;
- achiziții flexibile;
- selcție articole;
- sortare după chei multiple;
- regăsire cu chei incomplete;
- interconectare între baze;
- facilități de reorganizare;
- reprezentări multimedia;
- validări profunde.Bazele de date trebuie să răspundă tuturor cerințelor pe care le formulează un manager, inclusiv prin construirea de atribute să permită acestuia să extragă o listă a salariaților care se încadrează în profilul definit prin acele atribute. O bază de date de personal trebuie să conțină foarte multe elemente care să permită manageriolor să ia deciziile cele mai bune. O aplocație de personal de înaltă calitate trebuie să permită managerului să construiască submulțini de persoane care răspund anumitor exigențe. Performanța fiecărui salariat depinde de foarte mulți parametrii și este deosebit de important ca aplicația de personal să permită adăugarea de componente care să satisfacă în orice moment exigențele și mai ales să permită simulări corecte pentru a fi fundamentate decizii pe date reale și nu pe impresii încărcate de subiectivism.
Când aplicația de personal preia datele zilnice privind intrările șimieșirile din organizație, managerul are toate elementele să vadă pe cine se bazează atunci când are de făcut o anumitălucrare specială.
Când aplicația de personal evidențiază amenzi de circulație sau alte reclamații, funcție de natira acestora va face promovări pe funcții de conducere sau nu.
Când aplicația de personal preia diplome și certificate de calificare, prin verificare cu alte baze de date stabilește veridicitatea și ia deciziile ce se impun.
Înainte se vorbea de dosarul de cadre. Aplicația de personal permite stocarea unei mari varietăți de date despre activitatea salariaților, despre documentele întocmite de aceștia și prelucrările adecvate scot la iveală trăsături ale profilului fiecăui salariat. O aplicație bună va surprinde mișcările unui salariat de la un proiect ala ltul, gradul de îndeplinure a sarcinilor și chiar și aspecte legate de calitatea munciilui, fără ca acele adte să fie introduse în aplicație de către șefi, ci din achiziții directe de date de la salariat. Aplicația de personal include participările la team buiding-uri, plecările în delegații, eficiența deplasărilor, calitatea soluțiilor, operativitatea, modul de utilizare a timpului. managementul de documente măsoară viteza de lucru, calitatea soluțiilor, temporizările, inactivitatea, indeciziile, adică totul și managerul doar să vrea, are toate elementele pentru a defini complec profilul oricui.
În anii de început ai informaticii evidența de personal a însemnat fișiere cu salariații care conțineau date strict necesare și care se stocau pe una sau două sau trei cartele având în comun marca salariatului. programele permiteau formarea a numeroase submulțini de salariați, prin utilizarea de teste asupra unor câmpuri. Dacă se foloseau expresii logice ceva mai complexe, acele submulțimi se rafinau și conducerile întreprinderilor aveau suficiente elemente pentru a lua deciziile, mai ales că în economia comunisă totul era centarlizat.



(23 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment