Friday, November 17, 2017

Economia digitală

Voi pleca de la faptul că am avut o comunicare științifică, dar am publicat și alte chestii  referite prin:
  • Ion Ivan, Priyatosh Saha, Quality - Characteristics of the Internet Applications, Proceedings of the 6th International Conference on Economic Informatics Digital Economy, May 8 - 11, 2003, pg. 1077 - 1082, ISBN 973-8360-02-1
  • Ion Ivan - Economia digitala, suplimentul Economie teoretica si aplicata al ziarului Economistul, nr. 356, 15 septembrie 2003. 
  • Ion IVAN, Daniel MILODIN, Mihai GEORGESCU - Digital Content Audit - Collaborative Process THE JOURNAL OF APPLIED COLLABORATIVE SYSTEMS - www.JACS.ro, Vol. 02, No.01, 2010,ISSN 2066-7450.

Prin  '2000 am avut la Școala Doctorală de Informatică Economică din CSIE un curs de Economie digitală
Înseamnă că știu despre ce vorbesc pentru că:
- lucrez cu e-banking;
- rezerv camere prin booking.com;
- mă deplasez cu GPS;
- folosesc bancomatul;
- comand și cumpăr de pe Internet;
- mă informez pe Internet;
- am trimis proiecte online pentru competiții;
- am participat la licitații online;
- știu să urmăresc bursa, deși nu am jucat.
Economia digitală are niște premise importante fără de care nimic nu este viabil și aici mă refer la:
- legi speciale pentru mediul virtual;
- sisteme de securitate informatică eficiente;
- un nivel înalt de moralitate și coduri de etică;
- lucru pe bază de proceduri riguros definite;
- un mod eficient de a asigura disciplina;
- abordarea completă a fluxurilor;
- urmărirea maximizării satisfacției la client;
- asigurarea unui înalt profesionalism;
- dispunerea necondiționată de resurse;
- minimizarea costurilor pe întregul flux.
În țara noastră sunt create toate condițiile pentru a avea:
- campusuri virtuale 100%;
- magazine digitale;
- teleworking;
- vizitări muzee virtuale;
- întreprinderi virtuale pe producție;
- alocări de resurse și plăți online;
- tranzacții bănești online, dar mai e de lucrat;
- instruire, evaluare și testare online;
- eliberare de documente oficiale online;
- semnare electronică de documente;
- B2B pur;
- plăți taxe și impozite;
- programări la policlinici sau în audiențe online;
- tranzacții bursiere online.
dacă sunt create toate condițiile, mai trebuie să existe una și cea mai importantă: populația să aibă cultură și bani pentru a intra în economia digitală. Fără ca peste 60% din populație să-și plătească taxele online, fără ca 50% din populație să facă comerț online și fără ca 95% din populație să aibă acces direct și nemijlocit de acasă la Internet, niciodată nu se va vorbi de altceva decât de un simulacru de economie digitală. Dar pentru toate astea, ar trebui să există modalități clare de a-i încuraja pe oameni să folosească e-Banking, e-Commerce și e-Learning în mod curent cu stimulente adevărate, ca reduceri de 10% la taxe, prețuri diferențiate la rezervările online de camere, de bilete și la cumpărături, iar tarifele de la e-Learning să fie foarte generoase elevilor și studenților. În caz contrar, vom vorbi și peste 100 de ani tot despre economia digitală din teorie. Mai trebuie ca și aplicațiile să fie cu mult mai prietenoase și chiar de tim online, nu de tip mioritic, dâmbovițean, sarcastice, neoperaționale, imposibile, incomplete și mai ales cu comportament stochastic.

(17 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment