Thursday, October 19, 2017

Centrul de calcul CEPECA

Despre Centrul de calcul CEPECA voi spune câteva lucruri pe care le știu eu exact pentru că am vizitat acest loc în anul universitar 1969-1970 pe când eram student și l-am comparat cu ceea ce știam eu de la Centrul de Calcul al DCS și la Centrul de Calcul al ASE. Impresia nu a fost dintre cele mai bune pentru că:
- în sala de perforare cartele era zgomot foarte mare;
- lumea se vânzolea acolo;
- locul de sus al vătafului era gol dintotdeauna;
- sălile de analiză aveau geamuri imense și erau acoperite cu ziare;
- geamurile neacoperite evidențiau că nu se lucra;
- sala calculatorului nu arăta bine deloc.
A venit cineva de acolo să ne vorbească despre ceea ce se face dar era destul de plictisit și-mi amintesc că profesorul meu de atunci a intervenit de câteva ori să învioreze atmosfera. Centrul acela era destul de departe de oraș și nu mi-am mai propus să fac vizite acolo, deși pe vremea când eram asistent stagiar ASE-ul m-a oblicat să merg vreo câteva zile să ascult prelegerile unui tip plin de el și enervant care vorbea ca din cărți și ne-a considerat pe toți niște puțoi, el fiind probabil obișnuit să se adreseze numai unor directori, unor inspectori importanți, nu unora șterși ca noi.
O prezentare interesantă și probabil mai obiectivă se află la adresă din mediul virtual și găsesc că este bine că acolo sunt oferite detalii importante, căci ar fi păcat ca cititorul să rămână cu opinia mea plină de subiectivismul pe care n-am reușit să-l depășesc nici acum după 47 de ani, dar e prima impresie.



(19 octombrie 2017)

No comments:

Post a Comment