Sunday, October 15, 2017

Scrierea de programe

Scrierea de programe de programe de acum nu seamănă deloc cu modul în care se scriau programele acum 35-40 de ani. 
În acele vremuri lumea nu știa ce este un calculator și ce este în stare acesta să facă. Unii își imaginau cu mult mai mult decât se realiza cu un calculator. A scrie un program nu însemna ceea ce înseamnă acum să facem același lucru. Un program presupunea:
- cunoașterea unui limbaj de programare;
- existența unei probleme;
- foi de programare;
- accesul la perforarea pe cartele a conținutului din foi;
- accesul la a rula pe un calculator cartelele și deci programul;
- arta de a depana programul;
- mult timp până la obținerea rezultatelor;
- prea mulți intermediari;
- distanța prea mare față de calculator;
- nenumăratele convenții impuse de sistemul de operare.
În vremurile de demult, unele programe se scriau pe baza documentației construită în faza de analiză, din acea documentație dacă era bună se extrăgeau:
- datele de intrare;
- formulele de calcul;
- algoritmii de prelucrare;
- structurile rezultatelor;
- detalii de programare.
Programatorul trecea la rândul său să facă următoarele activități:
- alegerea limbajului de programare;
- stabilirea dacă lucrează sau nu cu fișiere;
- stabilirea denumirilor de variabile și a tipurilor;
- elaborarea de scheme logice apropiate de programe;
- împărțirea programului pe componente distincte;
- scrierea de componente pe foi de programare;
- perforarea cartelelor;
- rularea job-ului;
- interpretarea mesajelor;
-efectuarea de corecții;
- reluarea rulărilor până rezultatele erau OK.
Programatorul se implica foarte mult în activitatea de a rezolva o problemă pe calculator, fără a exista o diviziune a muncii așa cum este azi când fiecare specialist are outputurile sale și basta. Programatorul ăși perfora cartelele de corecții, făcea testarea și depanarea programelor în liniște din varii motive, unul dintre ele fiind orgoliul de a nu fi văzut că a greșit și mai ales ce a grești, pentru că în programare multe dintre greșeli sunt copilărești, de începător, în principal din cauza superficialității abordării de la un moment dat, cân rprogramatorul era atât de sigur pe el încât credea că tot ce zboară se și mănâncă.


(15 octombrie 2017)

No comments:

Post a Comment